Gevonden! Lees meer over de klavecimbelleraar bij jou in de buurt. Je kunt meteen een proefles afspreken om daarna met je muzieklessen te beginnen.
De privé muzieklessen zijn voor beginners en gevorderden, volwassenen, kinderen en jongeren en vinden plaats in de lesruimte of studio bij een klavecimbelleraar in jouw buurt. Je kunt na je proefles meteen een eerste lesafspraak maken met je docent.
Informeer bij de docent die je gevonden hebt naar klavecimbellessen aan huis!
Je kunt ieder moment van het jaar instappen en met je klavecimbellessen starten. De strippenkaarten van 10 lessen zijn extra voordelig en bieden maximale flexibiliteit.
Muziek maken gaat over het delen en uitdrukken van je gevoel in een taal ide iedereen kan leren spreken, Het gaat over creativiteit, ontwikkeling van talenten, vaardigheden en inzichten, schoonheid en verbinding. Muziek doet iets met je en draagt bij aan een goed gevoel, uitdaging en groei!
Persoonlijke aandacht is een kwalitiet die in een muziekles thuis hoort. Je klavecimbelleraar kent je uitdagingen en weet dat je met gerichte aanwijzingen en inspanning heel ver kunt komen!
Dat kan! Koop na de proefles een Strippenkaart met 5 of 10 muzieklessen, dan je krijg je de € 25,- van de proefles terug van je docent!
Waarom zou je iemand een muziekles cadeaubon geven? Omdat je met een Muziekles Cadeaubon vaak net dat zetje in de rug geeft om die lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan, Namelijk beginnen met klavecimbellessen! Een muziekles is een belangrijk moment waarin je, samen met je docent, stappen zet om je doelen te bereiken. Dat gun je toch iedereen?
The most valuable possession you can own is an open heart. The most powerful weapon you can be is an instrument of peace ~ Carlos Santana
Het klavecimbel is een tokkelinstrument waarbij haakjes aan de snaren trekken, terwijl je het bespeelt alsof het een piano is! Eigenlijk is het dus een snaarinstrument, een toetseninstrument en een tokkelinstrument ineen! Het klavecimbel (Cembalo in het Italiaans) was ca. 400 jaar lang in gebruik en verdween, voor een groot deel van de 19e eeuw van het toneel. Met de herontdekking van 'oude muziek' (in de jaren '60-'80) won het klavecimbel weer aan populariteit. Tegenwoordig zijn er duizenden klavecinisten op de wereld, die het instrument solo, als continuo instrument in opera's en in kamermuziek uit de renaissance en barok, bespelen.
Ondanks dat het veel minder populair is dan de piano, is het klavecimbel steeds meer aanwezig in ons muzikale culturele leven. Sinds de jaren 50/60, dankzij de ontwikkeling van de oude muziekbeweging en belangrijke pioniers van die tijd, zoals Gustave Leonhardt, Kenneth Gilbert, Colin Tilney, Trevor Pinnock, is de belangstelling voor het klavecimbel, zijn repertoire, historische bronnen en bouw exponentieel gegroeid. Was het klavecimbel ooit een soort piano voor mensen met geitenwollen sokken die van barokmuziek hielden; tegenwoordig kent het klavecimbel, en het leren bespelen, weer volledig de glorie en belangstelling zoals deze in de 17e en 18e eeuw terecht voor dit koninklijke instrument bestond!