Geeft les aan
- Kinderen
- Volwassenen
Leslocatie
- Aan huis
- Amsterdam
- Bij de docent
Gevestigd in
- Amsterdam
Vind hier betaalbare privé muzieklessen van een enthousiaste klavecimbelleraar in De Baarsjes Amsterdam! De lessen bieden inspiratie, heldere instructies, motivatie en plezier in muziek!
Je krijgt een gratis proefles bij aanschaf van je eerste Strippenkaart van 5 of 10 lessen. De proefles kost anders 25,-euro.
Doelgerichte, leuke en betaalbare privé muzieklessen in of vlakbij De Baarsjes Amsterdam helpen je om je doelen te bereiken. Je klavecimbelleraar weet dat je met gerichte aanwijzingen en inspanning heel ver kunt komen!
Je kunt muzieklessen nemen als je nog nooit actief met muziek bent bezig geweest, maar zeker ook als je gevorderd bent en je jouw vaardigheden en muzikaliteit verder wilt ontwikkelen. Als je muziek wilt maken is je instelling belangrijk, maar maakt je niveau niet uit!
Op zoek naar een klavecimbelleraar die bij jou aan huis komt? Boek meteen je proefles om kennis te maken met de docent.
Meer weten over waarom Muziektheorie leuk en belangrijk is als je klavecimbellessen volgt? Boek een proefles.
Met een Muziekles Cadeaubon geef je een zetje in de rug om die lang gekoesterde wens in vervulling te laten gaan: beginnen met klavecimbellessen!
Neem contact op met de klavecimbelleraar van je keuze als je liever online muzieklessen wilt volgen!
Het klavecimbel is een tokkelinstrument waarbij haakjes aan de snaren trekken, terwijl je het bespeelt alsof het een piano is! Eigenlijk is het dus een snaarinstrument, een toetseninstrument en een tokkelinstrument ineen! Het klavecimbel (Cembalo in het Italiaans) was ca. 400 jaar lang in gebruik en verdween, voor een groot deel van de 19e eeuw van het toneel. Met de herontdekking van 'oude muziek' (in de jaren '60-'80) won het klavecimbel weer aan populariteit. Tegenwoordig zijn er duizenden klavecinisten op de wereld, die het instrument solo, als continuo instrument in opera's en in kamermuziek uit de renaissance en barok, bespelen.
Ondanks dat het veel minder populair is dan de piano, is het klavecimbel steeds meer aanwezig in ons muzikale culturele leven. Sinds de jaren 50/60, dankzij de ontwikkeling van de oude muziekbeweging en belangrijke pioniers van die tijd, zoals Gustave Leonhardt, Kenneth Gilbert, Colin Tilney, Trevor Pinnock, is de belangstelling voor het klavecimbel, zijn repertoire, historische bronnen en bouw exponentieel gegroeid. Was het klavecimbel ooit een soort piano voor mensen met geitenwollen sokken die van barokmuziek hielden; tegenwoordig kent het klavecimbel, en het leren bespelen, weer volledig de glorie en belangstelling zoals deze in de 17e en 18e eeuw terecht voor dit koninklijke instrument bestond!