Muziek raakt je altijd en overal. In welke stemming je ook bent, er is altijd muziek die aansluit bij het moment. Wat je passie ook is, klavecimbel of iets anders, door zelf muziek te maken vergeet je even de wereld om je heen, schep je klank, ritme, timing, melodie en samenklank. Je creativiteit en motoriek werken samen, body & soul, alles wordt zo mooi als jij wilt!
Het maakt niet uit of je nog nooit actief met muziek bent bezig geweest en voor het eerst klavecimbellessen gaat nemen, of dat je vergevorderd bent en bij een professionele en ervaren klavecimbelleraar je kennis van muziek wilt verbreden en je vaardigheden wilt ontwikkelen en perfectioneren. Voor je docent is je instelling belangrijk, maar maakt je niveau niet uit!
Via Vivaldi Music Lessons vind je bevlogen musici die naast het geven van concerten, een passie voor lesgeven hebben. Bekijk de pagina van de klavecimbelleraar waar je meer van wilt weten. Kom direct in contact met een docent in jouw buurt om een proefles klavecimbel te reserveren. Alle afspraken en de betaling van de lessen lopen direct via je docent. Persoonlijk en flexibel!
Klassieke muziek, Jazz, Wereldmuziek, Pop, Rock, Blues, Latin, Salsa, Klezmer, Folk, Barok muziek, Country, Songwriter en veel meer.
Zoek je een origineel en waardevol geschenk? Geef 3 klavecimbellessen cadeau!
Het klavecimbel is een tokkelinstrument waarbij haakjes aan de snaren trekken, terwijl je het bespeelt alsof het een piano is! Eigenlijk is het dus een snaarinstrument, een toetseninstrument en een tokkelinstrument ineen! Het klavecimbel (Cembalo in het Italiaans) was ca. 400 jaar lang in gebruik en verdween, voor een groot deel van de 19e eeuw van het toneel. Met de herontdekking van 'oude muziek' (in de jaren '60-'80) won het klavecimbel weer aan populariteit. Tegenwoordig zijn er duizenden klavecinisten op de wereld, die het instrument solo, als continuo instrument in opera's en in kamermuziek uit de renaissance en barok, bespelen.
Ondanks dat het veel minder populair is dan de piano, is het klavecimbel steeds meer aanwezig in ons muzikale culturele leven. Sinds de jaren 50/60, dankzij de ontwikkeling van de oude muziekbeweging en belangrijke pioniers van die tijd, zoals Gustave Leonhardt, Kenneth Gilbert, Colin Tilney, Trevor Pinnock, is de belangstelling voor het klavecimbel, zijn repertoire, historische bronnen en bouw exponentieel gegroeid. Was het klavecimbel ooit een soort piano voor mensen met geitenwollen sokken die van barokmuziek hielden; tegenwoordig kent het klavecimbel, en het leren bespelen, weer volledig de glorie en belangstelling zoals deze in de 17e en 18e eeuw terecht voor dit koninklijke instrument bestond!