Geeft les aan
- Kinderen
- Volwassenen
Leslocatie
- Aan huis
- Amsterdam
- Buitenveldert
- Bij de docent
Gevestigd in
- Amsterdam
Gefeliciteerd! Je hebt een leuke en uitstekende docent voor klavecimbellessen gevonden! Bekijk de pagina van de klavecimbelleraar in jouw buurt en boek meteen een proefles!
Gevonden! De proefles kost 25,-euro, maar dit wordt in mindering gebracht bij de aanschaf van je eerste Strippenkaart van 5 of 10 lessen!
Neem via deze site contact op met een fantastische privé klavecimbelleraar in jouw buurt en ontdek wat er mogelijk is!
Bij Vivaldi Music Lessons vind je alle soorten muzieklessen voor beginners en gevorderden. Instrumentale en vocale muzieklessen voor kinderen jongeren en volwassenen.
Het maakt niet uit of je nog nooit actief met muziek bent bezig geweest en voor het eerst klavecimbellessen gaat nemen, of dat je vergevorderd bent en bij een professionele en ervaren docent je kennis van muziek wilt verbreden en je vaardigheden wilt ontwikkelen en perfectioneren. Voor je docent is je instelling belangrijk, maar maakt je niveau niet uit!
Zoek je een origineel en waardevol geschenk? Geef 3 klavecimbellessen cadeau!
Het klavecimbel is een tokkelinstrument waarbij haakjes aan de snaren trekken, terwijl je het bespeelt alsof het een piano is! Eigenlijk is het dus een snaarinstrument, een toetseninstrument en een tokkelinstrument ineen! Het klavecimbel (Cembalo in het Italiaans) was ca. 400 jaar lang in gebruik en verdween, voor een groot deel van de 19e eeuw van het toneel. Met de herontdekking van 'oude muziek' (in de jaren '60-'80) won het klavecimbel weer aan populariteit. Tegenwoordig zijn er duizenden klavecinisten op de wereld, die het instrument solo, als continuo instrument in opera's en in kamermuziek uit de renaissance en barok, bespelen.
Ondanks dat het veel minder populair is dan de piano, is het klavecimbel steeds meer aanwezig in ons muzikale culturele leven. Sinds de jaren 50/60, dankzij de ontwikkeling van de oude muziekbeweging en belangrijke pioniers van die tijd, zoals Gustave Leonhardt, Kenneth Gilbert, Colin Tilney, Trevor Pinnock, is de belangstelling voor het klavecimbel, zijn repertoire, historische bronnen en bouw exponentieel gegroeid. Was het klavecimbel ooit een soort piano voor mensen met geitenwollen sokken die van barokmuziek hielden; tegenwoordig kent het klavecimbel, en het leren bespelen, weer volledig de glorie en belangstelling zoals deze in de 17e en 18e eeuw terecht voor dit koninklijke instrument bestond!